marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Rabu, 22 Jun 2016

Throw Back: Softskill Class SL1M TM 8.0 at MMU


.: Assalamualaikum :.

Hi annyeong ouls..

Alhamdulillah..ari ni da masuk ari yang ke 17 da kan kita berpuasa.. siyesly masa cepat je berlalu..ari ni bestlah sebab cuti sempena Hari Nuzul al-Quran.

Hari cuti yang tenang sebab tak payah keluar umah.. ari ni hari kite dedicate untuk rumah je..kekeke.. hangpa taulah kecintaan beta kepada indoor ni camane.. memang tak kesah la duk kat umah kan..kekeke.. tu belum ade bengbarang crochetkat tangan.. kalau tak lupe dunia jap..hahaha..(rindu nak mengait.. balik dari korea tak sempat nak mengait-ngait dah!)..

Saat ni jugak teringat memori yang terlakar dekat MMU yang berlalu hampir nak sebulan ni.. bersama-sama roomates.. bersama-sama classmate.. walaupun kejap..sebulan 10 hari tapi banyak benda yang dapat.. insyaAllah..

Btw..nak #throwback sikit..kekekeke


NI aktiviti dalam kelas. Most of the class activities memang best untuk paticipated.. yang comel tu kitorang punya trainer..yang pakai shawl coklat tu.. kiut sangat eh..


Presentation  adalah perkara biasa dan hari-hari berlaku kat sini..

 

 Tengah bercerita pasal managing changes kat TM punya product.. Thanks to ISDEV, level confident nak cakap depan aku makin ok.. kalau tak.. ntah pape ntah..



 Ha.. yang ni first time aku buat.. sebelum ni takpenah lagi try aktiviti ni.. nak imbangkan paku-paku tu..trick dia mudah je sebenarnya.. tapi kena pandai susun-susun.. minda berhubung kejap..haha

+++



 Rehearsal untuk perbarisan sempena Sport Carnival.. aku rasa deja vu gile..rasa duk macam kat matrik pulak.. sebab masa matrik je aku aktif-aktif dengan hari sukan bagai.. kat sekolah aku tukang duk tepi longkang je tengok orang berbaris.. tu pun kalau aku tengok la.. biasanya duk menggila dengan geng..haha..



+++



Minggu last, bebudak kelas ajak buat BBQ kat Pengkalan Balak.. memang satu kelas la mengangkut.. 6 bijik keta rasanya konvoi.. Thanks to Murni sebab sponsor menu Nasi Kerabu n BBQ.. sedap ngat-ngat lebih-lebih lagi makan kat tepi pantai panas nak mati pun time tu..hahaha..


 Sampai-sampai kat Pengkalan Balak, inilah yang harus dibuat ya tuan dan puan.. let us wefiee... perasan tak bebudak kat belakang tu.. amboi.. nak masuk frame jagak nau..

 

 Cai.. ataupun Kuchai.. ataupun Qushairi, ketua kelas kitorang yang minat K-pop..haha.. siyesly.. aku memang rasa amazing aah dengan bebudak yang muda2 sekarang sbb laki pun minat k-pop.. memang bley jadi kawan ak ah.. kalau laki yang bebaya aku...hareeeeem nak minat k-pop apatah lagi nak memahami why us love it.. mengutuk ade la..So, as K-poppers Cai banyak la stok citer korea..ko tanya pasal entertainment Korea..semua dalam tangan dia.. haha.. aku sekadar minat Ahn Jae Hyun pun cukup la..

that's the reason We Love Our GL..da la spoting moting.. mane nak carik..hahahaha..


Tengah show off skill menghidupkan api kat Rais



 G8 adalah group kelas kitorang, Tourmaline kau nama canggih tapi tak penah pulak di panggil Tourmaline.. kena panggil G8 jugak bagi nama canggih pun..haha.. Azreen antara budak kelas yang aku rapat la.. kongsi cite sesame.. main lari dalam guni sesame..kekekeke..

+++ 

Mango milk shake RM4.00

Char kue tiaw RM4.00

 Lepas abes BBQ party, lepas ciap solat sume, tetiba ade yang mengajak pekena mango milk shake kat Klebang. Since ni last time da duk kat Melaka.. ayuh..mari pekene menu-menu yang dikatenya sedap tu..

For my honest opinion.. rasa dia biase-biase je..nothing amazing pun..ngee..


 Us @ Pantai Klebang

+++


2 hari sebelum Majlis Penutup Softskill Class ni.. kitorang ada interview session. Masa ni Din tengah cerita pengalaman dia dengan interviewer..khusyuk nau memasing dengar ye..


Hmm.. sekarang memansing dah berada kat devision memasing da.. kat kelas aku paling rapat ngan Ecah la..Ecah dapat kat Negeri Sembilan.. So..me here again.. alone la.. even ramai gak bebudak kelas dapat kat KL.. tapi ramai kat menara TM..aku kat Annexe 1..huhuhu..

Tapi naseb bek budak kelas aku sorang dapat same level dengan aku.. so..kamcing jugak la ngan Zul.. Pastu lagi.. mujur ade 2 orang gurls yang sesame level aku even kelas lain masa kat MMU dulu.. so dengan Tira n Zida la ke sana ke mari..

Alhamdulillah..Allah permudahkan.. aku..even aku suka alone.. tapi tak nak la lone ranger...huhuhu..




1 ulasan:

  1. salam. suka baca pengalaman softskill tm. boleh sy tau x apa jd selepas 8bulan ya? adakah tm bg pluang pekerjaan?

    BalasPadam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...