marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Ahad, 12 April 2015

Kenduri Kawin Kawan Aniem kat Muar


.: Assalamualaikum:.



Assalamualaikum JohOOOOr!!



Weekend ni sempat ke Muar, Johor teman Aniem gi kenduri umah kawan dia. Sebagai kakak/ kawan mithali haruslah i ouls ikut sekaki untuk temankan Aniem. Cian kan torkontang-kanting sengsorang kat Muor tu..hikshikshiks..

Yo!. seriously pengalaman kenduri yang best..

 satunya sebab ni wat kat johor, so expectation aku johor punya kenduri kawen mestilah ade lain-lain skit dengan kenduri kat tempat lain kan.. ikut adat.. biasenya la..

duanya, ingat boley la berjalan-jalan.. iyolah..saya ni mane penah sampai ke johor.. kalau sampai pun kat Skudai untuk sesi interbiu FAB (fakulti alam bina) 9 tahun yang lalu pas matriks.. nak jadi interior designer katenye.. haruslah nak masuk UTM..tapi last-last dapat gak UMS kos networking.. haa.. bagus ape.. pastu stat la duk nyanyi chentaku tertinggal di puncak gunung kinabalu bagai..kekekeke.. eh.. cite lain da ni.


 ketiganya sebab nak makan.. ahahaha.. hentah sejak akhir-akhirnya.. selera aku bley tahan.. kekekeke.. tak tau nape.. semua nak sumbat masuk.. kalau dulu.. makan skit da kenyang..

belanja gambar sebelum naik bas. haha.. bukan senang nak amik gambar pakai spek.. cam muka cikgu cikgi gitewww..

*okei fine.. melalut lalut.. panjang*

kitorang dari penang ke muar lebih kurang 6 jam, naik bas jam 11 malam sampai 5.45 pagi kat stensen bas Bentayan. ingat sampai la dalam pagi ke..ni subuh da sampai, naseb bek ade pakcik bukak pintu surau so dapat la kitorang solat subuh kat situ sementara tunggu Hanna sampai tuk amik kitorang.


sampai-sampai test pelamin dulu.. amik berkat katenya.. kekekke

Rumah Hanna kat Parit Penyengat, boleh tahan jugak la jauh dari stesen bas tu. sampai umah dia, sambung tido.. kih3..

Hanna cakap dia nak carik bunga tangan kat bandar, so.. ape lagi.. Pengantin baru malam ni akad nikah tapi sempat lagi ke bandar beli bunga tangan.. haha.. bertemankan aku dan Aniem, kitorang pun ke bandar la.. duk mencari-carik benda yang diperlukan.. sempat lagi aku ngan Aniem sambar barang masing-masing.. kikiki..

bunga segar yang kami tatap dengan penuh kasih dan sayang agar tak layu..kekekkee

Aku da terjatuh chenta kat sepatu merah.. masa masuk kedai tu first time.. duk usha-usha je.. tapi time makan kat pizza tu.. duk pikei-pikei either nak beli ke tak nak.. condition kasut aku sekarang nih agak teruk sebenarnya.. sebab gam kasut tertanggal sebab terpeleot masa nak naik bas.. kekeke.. last-last.. heee.. gi balik kat kedai tu.. gst pun gst lah janji malam ni tido tak terngigau sudaa..kekekeke..


Malam tu kemuncak dia.. Hanna nak diijab kabulkan.. aku rilex jew tengok mak andam make up Hanna, tapi saat pengantin lelaki datang, pastu ayah Hanna plak suh Aniem ngan aku (yang ntah sesape nih) iring Hanna sampai depan tok kadi (maksud dia duk belakang Hanna- susunan: Hanna, Aniem aku) rasa la jugak feeling oh gini ye suasana nak ijab kabul..

kekekke.. ye la.. even da 8 orang adik beradik aku kawin, tak satu pun yang aku penah masuk dekat-dekat..


maklum la time tu kecik, tak de kepentingan pun nak masuk dekat-dekat.. ni kalau ayah dia tak panggil duduk sekali.. x de nya situ aku duduk..kekekke.. PA first class Hanna of course la Aniem, aku melantik diri jadi tukang amik video majlis akad nikah tu..

sebab adik Hanna, Syafiq sempat pesan kalau dapat angle baeeek punya, amik la video..

maka aku pun jalanlah tanggungjawab itu dengan penuh dedikasi selama 29 minit 18 saat sebagai tukang amik video. Boleh la wat kaver malu tercongak depan-depan situ.. gitteww.. kekeke


baru ciap make up

amboi..kemain akak-akak Hanna.. ahahaha..bukan selalukann..
pengantin lelaki yang nerbes tapi kool..hahaaha

da selamat jadi isteri orang.. tahniah!


Alhamdulillah, majlis berjalan dengan baik. sekali lafaz ke Hanna sah jadi isteri Ijat. senang jewww kawen ni.. aku je jual mahal x nak kawen, desis hatiku ini..kekekeke.. (ade ke orang nak??.. perli otakku..kekekekkeekkeke)- okei abaikan..

i am still holding on to something that I know will never happen because inside me, I have this little piece of hope that someday it will.. with you.. so until that moment to happen I am happily waiting you in silent.
gambar controversi..haha..

Naseb bek lepas majlis dan makan-makan, rombongan pengantin lelaki dan pengantin lelaki balik.. kalau tak mane hentah kitorang nak tido..haha.. masa mula-mula nak gi Muar ritu, Aniem ade cakap nanti kitorang sewa homestay or whatever la..

 tapi at the end, mak Hanna nak kitorang tido je kat umah dia sebab tak manis kitorang dua orang gegurls bujang trang-trang-trang tido kat somewhere else.. heee.. kitorang on je la.. Aniem pun mesti banyak benda nak borak ngan Hanna, pikei aku.. kekekeke..


Aa Aa.. masyaAllah nama kemain sedap..Alaudra Sabbina. Dia cakap ibu dia pilih nama dalam bahasa parsi + arab gitew..ciap gitau maksud lagi iaitu Si dara yang sabar.good name :)

So, esok harinya majlis, kitorang bangun awal pepagi tuk solat subuh n mandi, so tak de la duk berebut toilet ngan tuan rumah.. hoho.. kenduri actually start kul 2 ptg, so.. ingat boley la nak tolong ape yang patut.. jadi rewang or..anything.. tapi semua keja mostly da buat, tinggal nak tunggu lauk pauk masak je..

best kat sini, orang laki the best sebab keja-keja kupas bawang, potong masak n everything,  orang lelaki yang buat, yang pompuan-pompuan, jadi tukang hidang buat keja yang ringkas-ringkas je.. heee..

ade hati nak lawan make up pengantin katenyee~ diri sendiri fail bab-bab make up nih.. eyeliner pun Aniem yang kena tarukkan..

time ni siyes, aku n Aniem boring gileess sebab tak tau nak wat ape.. kitorang ni kan species tak leh duk diam, kalau boley nak join jadi rewang, tapi terover kang susah pulak..

hiks.. naseb bek ade Aa Aa (anak buah Hanna).. boley la layan sembang ngan main dengan dia..








Majlis berlangsung sampai lebih kurang kul 4 petang.. tetamu mulai beransur.. fuh.. almost makanan licin..

sedap kotttt makanan dia..

nasik beriani, nasik putih, gulai daging, ayam golek, gulai rebung dan dan dan balik best, kupang besaq yang kalau boleh (kalau tak malu) nak je punggah makan lagi laagi dan lagi (sebab selera makan aku tengah okey sekarang) dan satu lagi yang best adalah nenas asam (even aku tak suka sangat nenas dan asam, tapi kombinasi dua makanan nih wat aku giless..haha).

rombongan da sampai. gambar candid pengantin kena bayar tol sebelum naik ke pelamin...hee.. kiut


so.. malamnya kitorang rushing nak kejar bas kul 9.30 malam, Hanna ngan Ijat hantar kitorang ke stesen bas.. so.. tempuhlah kami perjalanan selama beberapa jam ke penang...

haha.. siyes pengalaman best untuk aku.. bayangkan.. aku tak kenal pun Hanna, dengar citer Aniem je yang cakap Hanna ni kawan dia time UMP dulu.. tapi jumpa Hanna n family (Aa Aa lebih-lebih lagi) cam rapat kenal da 10 tahun.. family ipar duai dia the best !

 dan paling penting kasut aku jauh beli nih hoho! konon nak pakai sebab kasut yang tengah pakai rosak, tapi sayang giles.. sanggup pakai kasut yang rosak tu.. ciap tapak tu da tercabut masa nak nek bas.. sampai penang, campak tapak dia dalam tong sampah..



p/s: entah sejak sem lepas lagi aku duk asyik kutip benda kaler merah jadi collection.. mesti adik aku jeles pas ni..ahahaha.. sorry adik.. kak da tetiba merah mate tgk benda kaler merah.. tapi kuning tetap dihati..

heee...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...