marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Ahad, 7 Disember 2014

Selamat hari lahir oh adik yang ke 13



.: Assalamualaikum :.



oh.. bangun tido sebab perasan mark zekeberg (amboi..cam bestfriend gituu) noti ari besday adik aku yang ke 13..oh moo.. haha.. bukan tak ingat 6/12 tu besday dia.. tapi tak ingat ari ni 6/12... keh3.. nampak tak kat sini ade kesan2 penambahan usia.. haha.. anyway aku ngan nombor mmg tak sahati dan sejiwa.. kalau aku ingat ari ni berapa hari bulan dan besday sapa.. tu kira bonus la tu.. nombor talipon sendiri pown amik masa nak ingat.. i/c belakang pong kengkadang terkontang kanting.. kekeke.. err ni nak cite pasal adik i ke pasai i ni..?..ops





okey la.. semua sedia maklumkan aku ade 16 orang adik beradik.. dan aku yang ke 12.. dan adik yang aku nak bercerita nih..adik yang ke 13.. The Bujang Blake gang dan member ke 2 ALMs..

describe more


ape yang special sangat pasal adik aku nih ye.. ntah aku pong tak sure.. haha.. tapi kalau tengok balik.. nama dia pown dah special... KAH KAH KAH ! .. hiks.. selain gelak jahat.. kita juga boleh pakai sebagai memanggil nama beliau... hahahha ..eh silap.. kah kah kah..

okei...aku da boleh agak da camane adik aku tarik muka dia lepas baca statement atas tu.. haha..tapi jangan risau.. sebagai kakak yang penyayang..masih ade banyak lagi harus aku ceritakan sempena besday dia yang ke 25 ni.. okei kah.. don't mention it.. kak tahu kak baekk.. sangat ~

kekeke..


yang ni tak aci la.. macam diorang panjat something je meniggalkan daku yang sedia tak tinggi menjadi sangat-sangatlah tak tinggi..
berusaha sedaya upaya untuk menjengket..

yang peliknya.. even adik aku ni.. adik.. tapi dia tetap lagi tinggi beberapa (dalam 10 inci) lebih dari aku.. sebagai kakak.. of course la aku rasa..hampeh.. ape aku ade tersalah makan ke masa kecik or dia telebih makan kacang panjang.. x aci.. kan.. tapi tak pe.. sebab setiap kali orang ingat dia lah kakak so aku tak perlulah bersusah payah menjadi kakak yang mithali.. haha.. bab2 ni aku pandai escape kan diri..

sila lah tekamana yang ke 12 yang ke 13 yang ke 15 dan yang ke 16..


kecuali aku dan adik bongsu aku .. aku rasa adik-beradik aku ni agak famous amos la di kalangan orang kampung lebih- lebih lagi abang- abang aku.. tapi... adik aku yang ni.. memang seswaai la klu nak lantik jadi wakil kampung poong sebab orang kampung memang kenal dia.. haha.. lagipon adik aku nih aktif bebenor bermasyarakatnya.. aku aktif setakat masyarakat dalam umah pown.. tu pong klu aku rasa nak keluar bilik la.. sepanjang masa aku suka berchenta dalam bilik je.. haha..tapi tidak bagi adik aku nih.. keja nya.. meeting.. dari pagi sampai ke petang.. memang ciri-ciri wakil rakyat yang bombastik kan.. kekekeke

aktif bebenor selain dengan meeting beliau aktif jugak dalam masukkan nama beta untuk menyertai bersama cukupkan korum..


aku ingat lagi zaman lepas spm.. layan jiwa kuar pusing kampung dengan scooter.. pastu nak gi beli top up.. masa aku gtau macik kat kedai tu nak top up.. sampai ati macik x kenal sayar.. tapi datang jew adik sayer  teros macik tau ni anak sapa..sob..sob...sob.. sedih ngat bawak ati sampai sabah.. tau.. err.. hahaha

cecite tang mana samanya.. kecuali dia time ni dia pakai tudung aku.. ho ho ho

tapi..tapi..tapi.. aku pown heran bila masa orang cakap aku dan adik ni muka same.. dah puas kitorang tilik kat cermin.. tang mananya same..tinggi pown da jauh berbeza.. apatah lagi muka.. yela.. muka adik aku bujur .. aku mengembung.. haha.. aku cerah skit.. tapi dia kurang cerah skit (opss..haha).. memang tak sama..sangat.. tapi orang duk cakap kitorang kembar..kengkadang rasa nak jugaklah suruh adik aku ganti kan aku gi skolah ke.. alang2 cakap kembar kan.. hahaha.. okei tak lawak pown..

 perangai?.. haa.. yang ni.. memang kontra habis.. ni mungkin sebab bulan lahir tak sama.. aku lahir musim panas (bulan 6 kan musim kemarau...keh keh keh)..adik aku lahir musim sejuk (sejuk katenye..padahal musim tengkujuh).. adik aku nih kalu start merajuk.. masuk bilik duk berkurung dalam bilik tak nak bercakap dengan sesape.. dan sesapa yang tegur dia dalam masa tu.. naseb laa.. korang yang tak bersalah pun jadi mangsa.. haha.. tapi abe E biasanya berjaya pujuk tikah dengan lawak antarabangsa beliau.. atau pun sebab mereka berdua lahir di bulan yang sama.. jadi ada kimia (chemistry?).. hahha..

 jadi.. kalau aku merajuk... adakah abe yie berjaya pujuk aku sebab kami lahir di bulan yang sama??..ok aku musykil kat situ dan aku amik keputusan tak merajuk.. haha.. lagipun perkataan merajuk memang tak wujud dalam kamus idup aku.. aku tak merajuk kalau jadi ape-ape.. sebab aku teros protest... haha.. kate lahir musim panas.. cas-cas energy haruslah aktif.. kah kah kah..


kat dapur umah orang lagi lah bertambah rajin walaupun memotong ulam..


adik aku nih rajin kalau bab-bab memasak.. try resepi baru..baking kek.. dan buat air detox.. memang tak rugi lah kalau sesapa nak kawen dengan dia.. jadi ke tak tu nombor dua asal rajin masuk dapur tu dah kira mithali lah tu.. hahahhaa... yang ni aku patut respect lah dari adik aku nih pasal dia penah kutuk aku masak sayur air.. hampeh.. abih satu kampung dia cite aku tak reti buat. tapi dia tak ingat masa umur  8 tahun dia penah ajar aku cara-cara nak buat kuih cara (sejenis kuih) kutip daun untuk kasi hijau kuih tu, kutip belakang dapur.. sampai sekarang aku musykil tu daun ape la sebab kuih cara tu tak same macam abe Lie buat sebab keras semacam.. naseb baek je masa tu mak aku tak ade kat umah.. kalau tak mau tak mengamuk omma tengok dapur umah.. dan nasib baik jugak tak jadi pape kat dapur tu..haha.. terer tak adik i.. haha..


rupa kuih cara yang sebenar..

urm.. best tau ade adik beradik ramai.. lebih-lebih lagi.. girls'group.. so.. yang bestnya... hartamu hartaku juaaa... hahaha.. even tinggi aku tak setinggi adik aku.. tp kitorang lebih kurang jew saiznya.. klu extra pun dia la..ahahaha.. aku pown extra jugak ..tang bahagian muka.. tak apelah..kiut katenye.. haha.. so.. kitorang berkongsi dari pakaian, eksesori, beg, pencuci muka.. err.. kengkadang aku pau je berus gigi dia kalau lupa bawak balik kampung~.. orang cakap mengerat silaturahim kann.. haha.. pendek kata hartamu hartaku jua lah.. haha.. kalau dalam almari aku tak de towel.. singgah masuk je dalam bilik dia.. settle.

time malam-malam, kalau ujan petir..haaa.. tau la bilik sapa yang akan jadik mangsa untuk aku merayap bersama jongki oppa,comforter dan bantal.. keke.. bukan takut.. berdua lebih baik katanya.. mane lah tau adik aku takut nak tido sengsorang... hal yang sama jugak berlaku kalau tetiba tengah malam terjaga tido.. dan tak boleh tido.. memang tak bilik adik aku yang ni jadik mangsa or adik aku dua orang lagi jadik mangsa..la la la~...

"alah.. kah key tinggi lagi dari kak.. have responsibility la skitt...." kata seorang kakak kepada adiknya..


motip?..

selamat ari lahir... :D


anyway.. selamat ulangtahun yang ke 25.. moga-moga segala impian kah akan tercapai.. eh masuk la kak etep dale impian kah tu misalnya.. kalau aku kawen tahun depan, kakak (sebut la nama penuh kak) aku pun join sekaki dengan jodoh yang dia nak... amiin..

aww.. romantis ayat kakak u tau..~

nota kaki: aku tetap nak rasa muda sebab dia tak penah panggil aku kak Da kecuali depan che ayah jew.. eleh..aku pown sama..tak penah panggil Une sebagai abe Une kecuali depan che dan ayah..ngee..sokei..seri satu sama..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...