marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Ahad, 2 November 2014

Mid Sem Break

.: Assalamualaikum :.

Sejak aku sambung study kat USM nih.. kerap gilees aku balik kelantan.. kekekke.. sampai kawan aku pown tegur ingat aku balik sebab wat preparation tuk kawen.. heh!..sorry.. iouls da tutup buku about marriage nih.. lain la dia yang nak kawen ngan aku.. surely aku bukak tender balik.. erk.. hahaha.. gomenasai..gome.. joking around tahap kritikal.. kekekkeke..

tak de.. aku balik kampung langsung tak de kena mengena dengan urusan sulit seri paduka baginda hal-hal mengenai perkahwinan..tidak sama sekali.. i balek adalah disebabkan urusan beta dan MARA.. dan urusan BETA dan balik berhari raya..dan last sekali i balik adalah sebab urusan BETA DAN MISI-MISI BETA!..kikiki..

Alhamdulillah.. urusan BETA dan MARA dah pun selesai.. MARA dan pun sudi berurusan dengan beta.. jadi beta tak payah worried da mengenai hal yang satu ini.. Alhamdulillah :D.. Allah permudahkan urusan.. :D

dan minggu ke seterusnya.. beta balik kampung untuk beraya bersama sanak dan saudara.. baca tajuk ni " Dugaan Aidiladha 2014 : pengurusan SHAMISHA HOLIDAYS YANG HAMPEH !" yang penuh dengan liku-liku kehidupan..haha..ayat..x nak kalah..

sekadar gambar hiasan

dan baru2 ni pulak.. Mid sem break..wow.. lama x dengar perkataan MID SEM BREAK.. haha.. haruslah teruja balik kampung.. seminggu jugaklah I bertapa di bumi tersayang kelantan  :D.. bertapa hapenye.. kan da cakap balik sebab urusan-urusan beta dan misi-misi beta yang harus.. tidak wajib tidak..kena laksanakan.. kekekkeke..

Firstly.. misi pertama adalah :menjadi cikgu Bengkel Crochet My Lovely Crcohet Siri 2 yang siri 1 nya.. aku citer kat "My Lovely Crochet: Bengkel Asas Mengait Siri" .. nanti tuk siri 2 beta akan wat entri baru k.. k..k.. (lirik mata ke sebelah kiri~)

peserta makin bertambah u...hehehe

Secondly.. Misi kedua aku adalah :gi buat passport sebab nanti banyak program yang melibatkan overseas.. so nak tak nak wajib lah sorang-sorang ade passport.. hii.. first time wat passport.. teroswat tuk 5 tahun.. sponsor passport I haruslah my lovely Omma..kikiki.. Omma.. lepas ni Ada gi korea jange maroh deh...ngeeee...

hehehe.. ke korea kita.. kali ni..insyaAllah jadik klu x clash ngan kerja2 akedemik beta :D

ingat balik wat kat KB.. orang x ramai.. urusan akan smooth dan cepat dannn sebagainyalah.. tapi..tapi..tapi... hampir 4 jam jugak lah.. i dan kakak i, kak Biey berkampung kat wisma persekutuan KB tu.. dari kul 10.30 pagi sampai kul 2.30 petang menapak kat situ.. berapa ramainyaaaaa orang nak berurusan dengan passport nih.. huhuhuhuhuhuhuhuhu.. tu pown ari selasa baru gi amik.. kekekkee..

bersabar lah anak..

thirdly.. Misi ketiga beta adalah menjadi numerator  untuk soalan soal selidik geran universiti berkaitan dengan Wakaf.. sasarannya adalah orang islam di seluruh Semenanjung Malaysia..

 so.. aku dan Najwa terlibat untuk jadi PIC di sekitar KB.. kitorang pilih Masjid Muhammadi  sebab situ ramai orang beriktikaf, program-program agama dan orang solat kan.. so.. untuk hari yang mula-mula tu.. nampak cam tak susah lah sebab nak mintak orang jawab soal selidik je.. lagipun ade token yang disediakan untuk volunteers nih.. alhamdulillah.. ari selasa start wat survey..ari khamis da ciap.. settle sume walaupun ade masalah2 teknikal yang melanda.. biasalah kita berinteraksi dengan yag dinamakan hemosepien.. haruslah banyak konflik.. kihkihkih.. mujur anak buah aku, Iha beria-ria nak ikot aku wat keja ni.. kengkadang malas gak nak (bukan kengkadang la..almost) beramah mesra dengan lelaki.. ala lelaki biasa la.. time2 gini nak mengayat la kejanya walaupun kat umah ade anak 10 orang.. dengan adenya anak buah aku.. maka.. dia tolong aku untuk cover aku sebab garang dia sebijik macam aku masa sekolah rendah.. haha.. dia perasan orang tu duk tanya aku memancam..da kawin belum..dan blablabla yang rimas nak jawab.. so anak buah aku potong line teros.. haha.. so sebagai membalas jasa baik beliau..teros makciknya yang mithali ini blaja makan kepci..haha



time ni lapaq gile sebab dari pagi smapai petang x makan.. ciap keja baru gi makan..

Fourthly, Misi yang keempat.. hee.. yang ni langsung tidak tercapaiiiii.. sepatutnya 21 Oct 2014, ari selasa tu aku ade minor surgery kat klinik pergigian Kota Bharu selepas 2 kali beta menangguh surgery itu atas alasan busy..kekekke.. bulan 6 ritu sebab ade interview kat Kl.. pown x pegi.. bagi tarikh baru.. pown cancel lagi..heee.. pasni kena call klinik tu mintak tarikh baru jela.. kekekke..nama je minor surgery ..tp seminggu gaklah bengkak muka beta... ingat entri " Gigi bongsuku yang aneh"dulu da wat sebelah kanan.. ni kena wat sebelah kiri lak untuk meneruskan kemandirianku sebagai manusia..kikiki..

haa.. tu je la misi-misi yang aku sebenarnya tak bertapa pown kat rumah.. memang seminggu tu kerja aku berulang ke KB la.. cuma yang lainnya.. berulang tak yah dah pakai bas cityliner.. yeaaa.. akhirnya... omma ku approved aku boleh bawak keta dengan jayanya.. naseb baik ade keta kak biey.. so.. urusan aku dalam menyelesaikan misi-misi diatas tu berlangsung dengan baek.. kalau tak sebelum-sebelum ni.. suruh abe e hantar.. suruh bangbil hantar... sangat-sangat la rasa why i need to bother others when I effort to do it by myself ~.. heeee.. kini lesen keta aku berfungsi dengan jayanya dah..heee... syabbasss detaji..syabbassss..kikikikiki..~

dan lagi yang aku rasa best.. abe yong kak long belanja kitorang makan kat Seoul Garden.. wah.. ak memang terujaa.. teruja.. teruja.. Seoul Garden kat KBMall aku tak penah try lagi.. ari tu terlepas makan ngan abe Din.. Seoul Garden KBMall deabak.. rasa nak makan lagi..hahha.. aku cakap kat kak long.. lepas berbulan-bulan aku lost appetite.. makan kat Seoul Garden cam appetite aku da datang balik da.. (caya tak berat aku sebelum nih 37-38kg)..kekekke.. ari selasa baru nih aku timbang da naek 40 kg da..haha.. cam hepi jew duk Penang..kekekke


kamsahamnida oppaaa.. kamsahamnida unnie :D

FYI.. aku jarang makan kat luar kalau duk kelantan kecuali dengan family.. tu yang teruja setiap kali gi makan tu..hahaha

malam keesokan plak.. abe din  kak chik belanja kitorang kat Food Village.. makan steamboat..my peberetttt..yeah.. tapi Seoul Garden lagi best.. kikiki..tapi aku kipas-susah-mati Dubu-budu-Seoul Food.. bila ntah nak try gi makan yang kat Gurney tu..heee..

Oppa.. call lah dongseang mu ini untuk kita ke sana sebelum i ajak seseorang..hehehehhehe~..

2 ulasan:

  1. bestnya nak pergi koreaaa ~~ nak pesan barang boleh ? ngee .. eh ,, bila pergi KBMall ? ada lagi ke dkt kelantan ? nanti kalau balik, rojer rojer laa .. boleh jumpa. sebab saya belajar dkt kelantan jgak, sekarang tgh praktikal dkt MARA KB. * heee .. panjang laa pulak mengomen :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. ahaa.. x de pun nak pegi lagi..hihi.. insyaAllahpas abih sambung master gi sane.. Seoul garden baru je bukak kat kbmall tu.. gi la ajak kengkawan serbu.. kimchi dia deabak!..sedap.. oh ye ke praktikal kat MARA..heee.. urusan MARA akak pown da selesai..klu x boley la kita jumpa :D..

      btw..thx datang blog ni..hee^^

      Padam

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...