marquee

.:Sudi sudilah tinggalkan jejak blog anda supaya saya dapat membalas kunjungan^.^:.

Sabtu, 14 Mei 2011

Dangs and De Guardians~


.: In The Name Of Allah..
The Most Glorious and The Most Merciful:.


Sem 6 sudah melabuhkan tirai semalam..
sebaik saja keluar dr DKP 7 selesai saja menjawab Network performance & management..
naseb baek soalan dia quite senang..kalu x..jenuh duk dalam DKP yang sejuk ibarat puncak gunung Kinabalu tu..maybe dah jadi iceberg dah kot~~~

...

tapi sayangg... 
tak sempat nak wish zai jian untuk semua orang..main blah gitu je lepas kuar dari DKP..sedeyyy~~~..
hancuss impianku seketika untuk jadikan suasana lebih touching..sob sob sob..
lagi sedey sbb tgk citer jepun Proposal Daisuke ntah ape (lupe tajuk) lepas siap operasi kemas mengemas dan buang segala benda2 x nak untuk di bawa balik umah nanti..
ok..pasal citer Proposal tu..
part paling touching waktu diorang dah nak kuar dari high school..
diorang buat havoc skit kat skool diorg tu..
huhu..kalu gang aku sporting cam tu kam bagusss...
bleh skit ada kenangan paling best kat UMS universiti tercenta ni..haha..
tapi cammane pun..korang la the best gang penah aku ade..

Dangs and De Guardians...
Dangs nye Aku, Pina, Kak Rina n Ana (The Mam Besar..haha~)..
Guardians nya tentu la Abg Pijul ( abg??..huhu..formality untuk orang yang lebih tua..cam aku panggil kak rina sbg kakak..so..lelaki pun kena la kan..tapi kat sini better aku bahasakan nya sbgai King la kot..ade citer disebalik king tu..huhu..) and sorang lagi Ah Chai yang cute, Chong Yun Fook (paling muda antara yang termuda kat Science computer sesi 20087/2009..adik bongsu kitorang ni..) ..
rasanya kalu citer pasal diorang satu ari pun x abes kot..
tapi memandangkan korang makhluk paling best yang aku jumpa kat UMS ni..
so..terpaksa la aku commercial kan pasal korang..haha..




owhh..
pasal Dangs and De Guardians ni..
aku n Pina yang suka2 letak nama..Dangs tu maksud dia anak gadis la kot..
sabah brunei dia panggil budak pompuan dayang..
ringkas dia dang n sbb kitorang ramai jadi ada la 's' kat belakang dang tu..haha..
(macam org kelantan panggil anak pompuan dia "mek..oo..mek" pastu budak2 ni commercial kan jadi mc..ala macam mc D tu..gilee..glameerr..haha..)..






pasal Guardian plak..
sbb..diorang lelaki..
of course la kena bagi nama yang macam gagah perkasa..
n then disebabkan budak pompuan melayu kos kitorang sesi 2008/2009 hanya kitorang 4 orang je..so..apa2 kes..
guardians kami la yang jadi guard nye..
haha..amik kesempatan..amik kesempatan..~

operasi makan ambuyat kat cafe AB pada suatu hari di bulan ramadan



best bersama korang2 semua..
hidup aku kat UMS jadi LIVE..
walaupun kita lambat rapat..yelah..
sem 4 setengah baru la rapat..
tu pun main aci2 segan lagi..
sem 5 la kot..when semua dah tau kita perlukan antara satu sama lain..
errr..behind the story skit..
aku, ana n pina kamcing masa sem 3 lagi kot..
ana n pina maybe kamcing sem 1..
ngan kak Rina pun masa sem 4..
terukkan kalau di kira sebenarnya == ..
kes dia..biasalah racist tak bertempat..~..
budak dari semenanjung..x masuk gang dgn budak borneo..
semua serba x kena..
hmm..kadang2 kita suka judge orang berdasarkan appearance je..
tu la salah kita...
tp tak pe..
sbb lepas tu kita dah close kan..
gaduh2 sayang tu biasa la..tak de sapa boleh elak..hihihi~..


test camera sony erikson mini xperia 10..


shopping2 kat Gaint 1B


hmm..
seronok aaa igt2 balik...
masa pegi Kudat kot first kita dah start outing sama2..
masa ni Ah Fook x de coz dgr citer dia jadi cameraman untuk Family Day Computer Science kat Tanjung Aru..(p/s: Fook, jadi cameraman ke atau pegi mengorat??~haha )..
hmm.. 
masa Dinner Computer Science tu pun aku hepi gak ..
yelah..selain dapat melaram..
aku hepi dapat kuar buat activity ngan korang la..
n kat sini la King dapat gelaran King dia..haha..
n ade gak kenangan lucu yang aku kena naik pentas suh nyanyi.
.mane aku reti bab2 entertain orang ni..oo..please la..so..aku pun apa lagi
drag Ah Fook suh maen gitar n nyanyi sama2..punyalah sempoi nyanyi lagu 'sumandak kinabalu' tu..huahua..
better la dr MC tu suh bgtau sape orang aku suka kat UMS..
gile ke aku nak kena mengaku...x mungkin..x mungkin..
kalau kena cam tu pun maybe sekali lagi my little guardian akan jadi mangsa..
huahuahua...



oh my little guardian penyelamatku di pentas sana~


haha..kisah lucu disebalik muka Chong Yun Fook..makan di Arzy pada suatu tengah hari yang panass~..


akibat stress sbb assignment yang melambak..kitorang pg main2 kat Suria Sabah..


hmm..
kitorang penah gak stay up kat SKTM sampai kul 6.00 pg demi menyiapkan assignment wireless puan sha..
over night dalam lab pun penah untuk buat FYP tercenta..
biasa la idup sebagai student..
kena la buat apa saja demi UMS tercenta..haha..
cerita panjat gunung kinabalu x yah cerita la kan (sbb dah bukak citer tu sblm ni..huahuahua)..
pendek kata..aku tengah rindu la kat korang ni kekarang..suasana yang penuh happening..
tu x masuk lagi bab2 pekenakan orang..memang havoc la..

rindu aa nak dgr Ah Fook n king buat cerita 'kenny' 'nicky'..huhu..hmm.. ahh..
banyak la lagi kalau nak cerita..tapi sbb kang tak pasal2 air mata keluar sbb tulis posting ni..so..setakat ni je la..d
ah la posting ini ditulis di SKTM..sekolah ku tercenta..
kang orang tengokkan ..orang cakap aku tak sampai ati nak tinggalkan SKTM..
 (err..x sabar nak balik umah ade la..hehe).. 
hmm..
hmm..
hmm..




...................................

Ana..
kembar aku kat dunia UMS..haha..
kebanyakan orang memang boleh tertukar antara aku ana..
dah la nama pun dekat2..haha..suka buat orang kompius tau..

Pina..
kawan aku..aka ex roomate aku..
walaupun selalu x sependapat and selalu gaduh2..masam muka..(huahua..teruk betul la perangai kita ni)..tapi tu aku anggap perkara biasa la dalam bersahabat..better aku amik baik dia dari buruk dia..sbb baik dia lagi bagus..huhu..
tp time kitorang kamceng dan menggila..memang happening abess..boleh runtuh SKTM..
wei..sorry ek kalau cara aku x masuk ngan cara ko..

Kak Rina 
huhu..very strict kakak la..
high demand gak skit2..
masa mula2 kenal..gile kekok nak berinteraksi..
tapi lama2..aku rasa kakak ni cute gak dgn cara dia..
huahua..mesti kembang idung sbb aku puji ko kan kak..
orang yang terpaksa tadah telinga bila aku stat bukak citer pasal si dia tersayang..
huahuahua..dan suka sangat nak provok aku suruh aku jealous..huahua..jealous la kot..skit2..hihi~..
penah gak aku merajuk ngan kakak masa ujung sem 5..huahua..
ade ke patut nak bukak cite x best aku dpn semua..malu la aku,kak ..jatuh saham kang nanti sapa nak tanggung??..
ganti balik air mata aku yang aku tertumpah malam tu ;P..

King aka abg pijul
huahua..guardian yang terbaeekkkkk punya..bab2 sakat menyakat bagi dia la..tp sometimes boleh memahami..
lebih2 lagi lepas tau pasal beliau..siap bg suggestion lagi camane nak suruh benda tu jadi reality..huhu..
tq lah pasal hal rafting tu walaupun akhirnya beliau x pun tunjuk muka..(buang karan je berdebar lebih2..huahuahua)(atau ni salah satu teknik sakat- menyakat Ada gak ni??)..
suka show off punya budak la king ni..mesti ade2 je nak di show off kan..hehe..
tp okey gak..benda yang kadang2 kitorang tak tau..x pasal2 jadi tahu...
dan paling terbaek..sebab ada waja hebat...
dgn waja hebat tu la kita semua sampai ke kudat..huahuahua..

Ah Fook 
haha..sekali tgk macam bukan chinese je budak ni..
sabah dia bha..pakat(pekat) betul ni..
tp dah nama dalam ic dia Chong Yun Fook..
sah2 la budak cina ini orang..
hobi dia, kekasih ati dia, dunia dia..GALAXY sahaja..
sampai kitorang yang kat tepi ni pun buat tahu tak tahu jak..
tapi cute juak ini budak kalau dia start ketawa..berabis ni..pina la gang ketawa dia..
rasanya kalau diorang ketawa kat blok B SKTM..kat Block C pun dapat dengar kali tu..huhu..
dah lagi la time dia dapat tau sapa pemilik 6 pax itu..berabes ni aku kena sakat dgn dia..siap ada nickname lagi tu..haha..n hepi gak sbb aku bukan saja dapat kenal sorang Chong Yun..tapi 2..sorang lagi kakak dia yang sama cute je ini dua orang...Chong Yun Lee..Ah Fook de da jie



... ..............................
haaa..gitu la cerita Dangs and De Guardians..
ada banyak lagi..tp..yang lain tu biar bersemadi sebagai memori lah..
wei korang..sori ekk..kalau aku terkasar bahasa..tersalah bicara..tersilap kata..terbuat benda yang korang x suka..
nanti kawen (special dedicate untuk King and Mem Besar..huahua..)
calling2 la I yang jauh di sebalik Laut Cina Selatan tu..
kalau datang Kelantan..jangan lupa datang singgah kat mahligai beta..
nanti beta bawak korang jenjalan tempat beta pulak..hihi
(p/s: masa tu kena pastikan lah beta dah berlesen kereta..x kan nak kayuh basikal kot~)..
bye..bye korang..
last..jangan LUPA aku kat sini..kalau tak...siap laaaaa...~






lotOfMemoryWithYouGuys,
Ada Abdullah
SKTM (depan bilik Printing Service)
12.45 tgh hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

link within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...